9 X 2010 - Pielgrzymka śladami świętych - do Zabawy i Szczepanowa
Pielgrzymki
sobota, 09 października 2010 21:27

9 października w  sobotę wyruszyliśmy na wycieczkę - pielgrzymkę śladami świętych patronów do Zabawy (w której urodziła się i mieszkała patronka młodzieży - bł. Karolina Kózka) oraz do Szczepanowa (skąd pochodził św.Stanisław biskup i męczennik). Poznaliśmy historię życia wielkich Polaków, pochodzących z naszej ziemi, przeszliśmy śladami męczeńskiej śmierci Karoliny - Drogą Krzyżową przez las.Zwiedziliśmy jej dom oraz Kościół parafialny, kaplicę Męczenników i wystawę historyczną. Śniadanie spożywaliśmy w niezwykłej restauracji - w Stodole.Podziwialiśmy słynną ponad 200 lat licząca gruszę, pod którą Karolina uczyła dzieci katechizmu i śpiewała pieśni. Nasz zachwyt wzbudziły też niedawno zasadzone dęby papieskie. Na koniec - wspólne pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Jana Pawła II! W blaskach jesiennego słońca wędrowaliśmy do Szczepanowa aby w Bazylice  z ust przewodnika usłyszeć historię życia św. Stanisława. Odwiedziliśmy też kaplicę oraz zaczerpnęliśmy wody ze studni, w której niegdyś wykąpała małego Stasia jego mama - zaraz po urodzeniu syna.

I tak po tej niezwykłej lekcji religii, historii, geografii, sztuki i literatury ubogaceni duchowo wracaliśmy do domów. Podróżowaliśmy razem z uczniami z naszej szkoły (z kl.III a oraz wychowawczynią - panią Martą Błachowicz), przedstawicielami rodziców i naszą opiekunką wolontariatu i organizatorką wycieczki - panią Jolantą Witek. Zachwyciły nas  piękne tereny polskiej ziemi, wspaniała historia niezwykłych ludzi i z pewnością tu będziemy powracać!