Pielgrzymki

Wiedzę zdobytą na lekcjach religii poszerzamy między innymi odbywając pielgrzymki do różnych sanktuariów w Polsce. Kształtujemy w ten sposób postawy religijne i pogłębiamy wiarę. Poznajemy piękno sztuki, uczymy się kulturalnie spędzać czas. Tradycją stały się coroczne pielgrzymki maturzystów na Jasną Górę oraz pozostałych licealistów i uczniów gimnazjum. U stóp Czarnej Madonny wypraszamy z ufnością potrzebne łaski. Często nawiedzamy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Matkę Bożą Gidelską. Odwiedziliśmy też Kalwarię Zebrzydowską, rodzinne miasto Ojca Świętego - Wadowice oraz między innymi: Tarnów, Szczepanów, Tuchów, Porąbkę Uszewską, Odporyszów. Przeszlismy śladami patronki młodzieży - bł. Karoliny Kózki (Zabawa) i modliliśmy się w miejscu narodzin św. Urszuli Ledóchowskiej w Lipnicy Murowanej. Piękno gór, które tak bardzo zbliżają do Stwórcy, podziwialiśmy z Jaworzyny Krynickiej.

Pielgrzymka wolontariuszy do Starego Sącza na IV Diecezjalne Spotkanie Bierzmowanych
niedziela, 19 czerwca 2016 22:17

W sobotę 11 czerwca br  delegacja 38 wolontariuszy z Gimnazjum nr 3, V LO, Niepublicznego Gimnazjum i Liceum Mistrzostwa Sportowego pielgrzymowała do Starego Sącza pod Ołtarz Papieski, aby prosić o dobre przygotowanie do Sakramentu Bierzmowania (klasy młodsze)  i dziękować za Sakrament Bierzmowania (starsi wolontariusze)  a nade wszystko modlić się w intencjach Światowych Dni Młodzieży. Pielgrzymkę wolontariuszy zorganizowała pani Jolanta Witek. Opiekunami  były: pani Halina Korczak (ZSO nr1) i pani Katarzyna Róg (przedstawicielka rodziców). Było to już czwarte diecezjalne spotkanie młodych  bierzmowanych, organizowane przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Tarnowie.

7 VI 2011- Pielgrzymka do Tuchowa i Tarnowa
środa, 29 czerwca 2011 21:25

VI 2011 wyruszyliśmy na pielgrzymkę do Tuchowa i do Tarnowa. W Tuchowie w Bazylice przed cudownym obrazem Matki Bożej z Dzieciątkiem uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, sprawowanej przez ojca redemptorystę w intencji nas wszystkich, naszych rodzin i bliskich. Wysłuchaliśmy pięknej homilii, skierowanej do nas.
Lektorzy: Bartek, Mateusz i Piotrek służyli do Mszy, Paulina – przewodnicząca szkoły śpiewała psalm i wszyscy staraliśmy się włączyć w liturgię. Potem wysłuchaliśmy przewodniczki, a następnie zwiedziliśmy Muzeum Misyjne i Muzeum Etnograficzne. Wszystkim bardzo podobała się ruchoma szopka.
Następnie pojechaliśmy do Tarnowa. Tam pomodliliśmy się w Katedrze Tarnowskiej oraz zwiedziliśmy najstarsze Muzeum Diecezjalne w Polsce, które posiada wiele cennych zabytków sztuki sakralnej. Przed Katedrą spotkaliśmy się z ks. biskupem Andrzejem Jeżem. Zobaczyliśmy także budynek Seminarium Duchownego oraz zabytkowy rynek, ratusz i słynne ławeczki poetów.
Wzbogaceni o nowe doświadczenia i wiedzę, w blaskach słońca wracaliśmy do rodzinnych domów.
Dziękujemy organizatorce naszej wyprawy: pani Jolancie Witek oraz paniom, które troskliwie czuwały nad naszym bezpieczeństwem: pani Wiesławie Cyran i Urszuli Leśniak.

9 X 2010 - Pielgrzymka śladami świętych - do Zabawy i Szczepanowa
sobota, 09 października 2010 21:27

9 października w  sobotę wyruszyliśmy na wycieczkę - pielgrzymkę śladami świętych patronów do Zabawy (w której urodziła się i mieszkała patronka młodzieży - bł. Karolina Kózka) oraz do Szczepanowa (skąd pochodził św.Stanisław biskup i męczennik). Poznaliśmy historię życia wielkich Polaków, pochodzących z naszej ziemi, przeszliśmy śladami męczeńskiej śmierci Karoliny - Drogą Krzyżową przez las.Zwiedziliśmy jej dom oraz Kościół parafialny, kaplicę Męczenników i wystawę historyczną. Śniadanie spożywaliśmy w niezwykłej restauracji - w Stodole.Podziwialiśmy słynną ponad 200 lat licząca gruszę, pod którą Karolina uczyła dzieci katechizmu i śpiewała pieśni. Nasz zachwyt wzbudziły też niedawno zasadzone dęby papieskie. Na koniec - wspólne pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Jana Pawła II! W blaskach jesiennego słońca wędrowaliśmy do Szczepanowa aby w Bazylice  z ust przewodnika usłyszeć historię życia św. Stanisława. Odwiedziliśmy też kaplicę oraz zaczerpnęliśmy wody ze studni, w której niegdyś wykąpała małego Stasia jego mama - zaraz po urodzeniu syna.

VI 2008 - Pielgrzymka do Tuchowa i Zabawy
czwartek, 19 czerwca 2008 21:31

Dnia 13.06.2008 r.(piątek) odbyła się szkolna pielgrzymka do znanych sanktuariów diecezji tarnowskiej: Tuchowa i Zabawy. W Tuchowie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, sprawowanej w naszej intencji oraz za rodziców i nauczycieli. Ojciec misjonarz Krzysztof, który właśnie przyjechał z Brazylii podczas homilii pięknie opowiadał nam o pracy na misjach. Następnie ojcowie redemptoryści zapoznali nas z dziejami klasztoru, historią Cudownego Obrazu Matki Bożej Tuchowskiej, figurą „Matki Bożej od oczu”. Potem wspólnie zwiedziliśmy klasztorne Muzeum Misyjne. Dodatkową atrakcją była ruchoma szopka. Na pożegnanie ojciec misjonarz podziękował nam za obecność, za oprawę liturgiczną Mszy Świętej, wspólny śpiew i za to, że wybraliśmy właśnie taką formę wartościowego spędzenia wolnego czasu. Nasze siły fizyczne pokrzepiliśmy w Tarnowie, oczywiście w McDonald's.

Kolejnym etapem naszej pielgrzymki była Zabawa – miejsce narodzin, życia i męczeńskiej śmierci bł. Karoliny Kózki – patronki młodzieży. Modliliśmy się w Kościele, zwiedziliśmy izbę pamięci a historię Karoliny przybliżył nam dokładnie ks. Marcin. Potem odbyliśmy wspólnie leśnym traktem Drogę Krzyżową śladami męczeńskiej śmierci Karoliny a także z zainteresowaniem i czcią oglądnęliśmy wnętrze domu, w którym mieszkała błogosławiona. Pełni wrażeń, zadowoleni wracaliśmy do domu z nadzieją, że po wakacjach odbędzie się kolejna wyprawa. Była to dla nas znakomita lekcja religii, historii i geografii. Opiekowali się nami nauczyciele: p. Jolanta Witek, p. Dorota Bąk i p. Halina Karaś. Uczestnikami pielgrzymki byli wolontariusze i uczniowie z naszego Gimnazjum.

VI 2007 - Pielgrzymka "Papieskim szlakiem" - do Krakowa, Kalwarii i Wadowic
piątek, 29 czerwca 2007 21:34

Tym razem wyruszyliśmy "Papieskim szlakiem". Najpierw zatrzymaliśmy się w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach.Punktem centralnym była Msza Św. sprawowana w naszej intencji. Następnie wysłuchaliśmy siostry przewodniczki, która przypomniała historię życia św. siostry Faustyny Kowalskiej oraz przybliżyła objawienia Jezusa Miłosiernego. Potem podziwialiśmy panoramę Krakowa z wieży widokowej, pokonując liczne schody.Następnie udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej, modląc się u stóp Matki Bożej Kalwaryjskiej.Zwiedziliśmy tam Muzeum Misyjne.Ostatnim punktem pielgrzymki były rodzinne Wadowice.Po modlitwie w Kościele, podziwialiśmy miasteczko, w którym urodził się i wzrastał, a także dojrzewał do kapłaństwa przyszły papież. Nie mogło zabraknąć degustacji kremówek i zwiedzania Domu Papieskiego.